Bij Bossers weten we van IT & delen we graag met jou

Onze unieke IT-kennis en Noordelijke nuchterheid zorgen voor werkende, innovatieve IT-oplossingen. Hierdoor weten steeds meer bedrijven en instellingen in heel Nederland ons te vinden.

Home E Nieuws E Realtime back-upoverzicht op het serviceportaal van Bossers & Cnossen

Realtime back-upoverzicht op het serviceportaal van Bossers & Cnossen

Realtime back-upoverzicht op het serviceportaal van Bossers & Cnossen

Vanaf vandaag kunnen klanten van de dienst ‘Cloud Managed Back-up’ realtime de status van hun back-up inzien op het serviceportaal van Bossers & Cnossen.

Integratie ServiceNow

Wij hebben het proces voor het bewaken, creëren, bijwerken en afsluiten van back-upincidenten in het servicemanagementsysteem ServiceNow geautomatiseerd. Hiermee behoort het handmatig controleren van de back-up en het creëren van incidenten voor herstel tot het verleden.

De integratie van de cloud managed back-updienst met ServiceNow:

  • Bewaakt en rapporteert de back-upstatus;
  • Opent automatisch incidenten gerelateerd aan de monitoring van de back-upstatus en eventuele beleidsregels die hierop van toepassing zijn;
  • Groepeert incidenten op basis van apparaatnaam (CI);
  • Signaleert en notificeert als back-uppogingen niet slagen.

Betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van data en informatie zijn cruciaal voor de continuïteit van de bedrijfsvoering. Een adequate back-upvoorziening is een basisvoorwaarde. In situaties waarbij bijvoorbeeld de beschikbaarheid door een cryptolocker is geblokkeerd, beperkt een spoedig herstel (recovery, restore) verdere schade. Een naadloze integratie van de back-upvoorziening met een servicemanagement- systeem dat het herstelproces ondersteunt en aanstuurt, draagt bij aan de snelheid van herstel.

Serviceportaal: Make IT Easy

In vergelijking met het contact opnemen met een servicedesk kan automatisering de dienstverlening versnellen. De consument is gewend aan interactie met technologische systemen en verwacht in toenemende mate dat hij zijn verzoeken zelfstandig kan beheren. De meeste servicemanagement- systemen hebben basisfuncties voor zelfbediening. Echter het succes wordt grotendeels bepaald door hoe dit geïmplementeerd wordt. Ons leidend principe is ‘Make IT Easy’ en het serviceportaal speelt hierin een centrale rol.

Denk hierbij functionaliteit ter ondersteuning van de rapportage van problemen, informatieverzoeken (how to) en organisatorische processen (on-boarding van nieuwe medewerkers, beveiligingswijzigingen).

Serviceportaal

Bossers & Cnossen

11 augustus 2019

Tags

Ook interessant

Proxmox Meetup 22 mei

Proxmox Meetup 22 mei

Proxmox Meetup: Ontdek de kracht van open-source IT-oplossingen In de huidige tijd, waarin snelheid en...

Lees meer
Proxmox als alternatief voor VMware

Proxmox als alternatief voor VMware

Proxmox als alternatief voor VMware. De overname van VMware door Broadcom heeft in het afgelopen jaar geleid tot meerdere prijsverhogingen en het lijkt erop dat er meer verhogingen aan zitten te komen.

Lees meer

Werken bij Bossers

Bossers & Cnossen heeft de wind in de zeilen en is altijd op zoek naar nieuw talent of ervaren professionals. We zijn een echt kennishuis, van nature omdenkers en fan van open source. We helpen onze klanten met de advisering, levering, installatie, onderhoud en beheer van innovatieve, maar beproefde, IT-oplossingen.