Het ITIL framework; niet alleen een set regels

Door: Bossers & Cnossen
Geschreven op: 23 mei 2024

Categorie

Tags

Werken bij Bossers

#werkenbijbossers

Bij Bossers zijn we altijd op zoek naar manieren om onze service, efficiency en eenduidige communicatie te verbeteren met als doel: beter samenwerken om onze klanten nóg beter te kunnen ondersteunen. Onlangs spraken wij hierover met één van onze collega’s, Alexander. In dit artikel lees je de inzichten die hij met ons deelde.

Implementatie van het framework

Alexander vertelde over de implementatie van het ITIL-framework bij Bossers, een belangrijk onderdeel van de IT-beheerdienstverlening. Dit framework zorgt ervoor dat we onze klanten  eenduidig ingerichte beheerprocessen en een stabiele omgeving kunnen bieden en daarbij hoge service levels realiseren.

Recentelijk hebben meerdere collega’s de ITIL v4-certificering behaald, waarmee zij aantonen dat zij bekend zijn met de nieuwste ITIL-praktijken. ITIL v4 is de nieuwste versie van de IT Infrastructure Library (ITIL), een verzameling best practices voor het beheer van IT-diensten. Dit framework is ontwikkeld om organisaties te ondersteunen bij het opzetten van een effectief beheerproces en duidelijke communicatieafspraken. Het stelt hen in staat om, proactief en met hoge kwaliteit, IT-infrastructuren te beheren.

Framework niet zonder feedback

Maar Bossers gaat verder dan alleen het behalen van certificaten. Alexander benadrukt ook de inspanningen op het gebied van klanttevredenheid. We zijn daarom structureel een klanttevredenheidsonderzoek gestart om sneller in te kunnen spelen op feedback. Misschien heb jij deze zelfs al voorbij zien komen binnen jouw organisatie!

Dit onderzoek is onderdeel van de PDCA-cyclus, een belangrijk element van de ISO9001-norm die we onlangs hebben behaald. Check daarvoor ook dit artikel: iso certificaten

Deze normering brengt niet alleen erkenning van de hoogstaande kwaliteit die wij bij B&C nastreven, maar zorgt er ook voor dat wij ons continu focussen op klantgerichte processen met als doel om deze steeds verder te verbeteren.

LEAN-training

Een andere opvallende ontwikkeling is onze recente gevolgde LEAN-training. Hiermee kijken we kritisch naar onze interne processen en elimineren we ‘waste’, wat waarde toevoegt voor zowel Bossers als haar klanten.

Bij Bossers zijn we trots op de stappen die we zetten om onze processen en services steeds verder te verbeteren. Met collega’s die zich inzetten voor kwaliteit en innovatie, blijft Bossers klanten voorzien van de beste IT-oplossingen en service.

Benieuwd naar hoe Bossers jouw bedrijf kan helpen met het beheer van je IT-omgeving?

Neem contact op met je accountmanager bij Bossers of bel ons op 050 – 8506900. Je kunt ook een e-mail sturen naar vertelmeer@bnc.nl.

We helpen je graag verder!

Ook interessant